Arbejdet med noder

 

Repertoireudvalgets opgaver

Repertoire fastlægges, så det giver en god helhed.

Der tages hensyn til sværhedsgrad, fordeling mellem instrumentgrupper, samarbejdspartere mv.

Hvis der er værker iblandt, hvor det er tvivlsomt, om noderne kan skaffes, vælges et alternativt med det samme.

Repertoireudvalgets beslutning forelægges til bestyrelsesmøderne jf. årshjulet.

 

Arkivarens og arkivarhjælperens opgaver

 

Vi undersøger, hvilke værker, der skaffes hvordan / hvorhenne

-                  hvis de skal bestilles eksternt (fx DAOS, Det kongelige bibliotek, andre orkestre), bestiller Hanne dem

-                  hvis de er i kælderen, henter Barbara dem (fremgår af arkiv-regnearket)

-                  hvis de ligger på nettet, henter Barbara dem (hovedsageligt IMSLP)

-                  hvis de allerede ligger i SASOs elektroniske arkiv, henter Barbara dem (fremgår af arkiv-regnearket)

 

Hanne sørger for, at noder, vi har til låns, sendes tilbage til tiden.

 

Hanne tjekker for noder udefra og Barbara tjekker for noder fra SASOs arkiv eller fra nettet, om stemmerne svarer til partituret, så vi er sikre på, at vi har de rigtige stemmer eller kan finde dem hurtigst muligt.

 

Noder, som vi har / får i papir og som har et andet format end A4 enkeltsider, kopieres af Hanne til netop A4 enkeltsider.

 

Barbara scanner alle nye papirnoder, navngiver dem og lægger dem i det elektroniske arkiv (også de noder, som hentes fra nettet).

Der lægges som udgangspunkt ikke længere papirnoder i vores eget arkiv. Kun købte noder og større partiturer lægges i papirarkivet (Barbara).

 

Barbara påfører de nye værker til arkiv-regnearket og lægger den ajourførte udgave på hjemmesiden.

 

Barbara forbereder mails med noder til Hanne, som har distributionslister til de forskellige instrumentgrupper. Hanne sender til musikerne. Det tilstræbes at sende samtlige noder på én gang til musikerne.

 

Af hver mail burde fremgå hvad hver enkelt musiker kan forvente at have modtaget, når alle noder er sendt, og hvad der er med i den konkrete mail. Se eksempler nederst i dette dokument.

Partiturer:

mangler aftale!!!

 

Strygernoder:

mangler aftale, om der skal sættes strøg og genudsendes

Når noderne er klar, sendes de til Junior og Otto til strøgsætning. ??

Noder retur til Barbara, som genfremsender til strygerne??

 

Ved rod i stemmerne:

Hvem har kompetence til at afklare, hvilke stemmer der skal spilles, når der er rod i noderne.


 

Eksempler på mails:

 

Kære 2. violinist

Vedlagt de noder til vinterprogrammet 2011 i SASO, som allerede er klar.
Obs: når Junior og Otto har sat strøg, modtager i en ny leverance. Men nogle har ytret ønske om, at få noderne tidligt, så man kan gå i gang med at forberede sig.

Tjek venligst, at du med denne mail modtager:

Beethoven 8. symfoni (print kun 2. og 3. sats = Allegretto scherzando og Tempo di Menuetto)
Karelia Suite
Einzugsmarsch Zigeunerbaron
An der schönen blauen Donau
Konzertpolka
Drømmebilleder
Pizzicato

(Valse lente og Radetzky-Marsch afventer)

Der kan stadig forekomme ændringer i / tilføjelser til programmet eller til stemmerne

Venlig hilsen og god sommer
Node-kældernisserne Hanne og Barbara

 

 

 

 

Kære basunist / tubaist

Vedlagt de noder til vinterprogrammet 2011 i SASO, som allerede er klare.

Tjek venligst, at du med denne mail modtager:

(Beethoven 8. Symfoni - ingen)
Karelia Suite - basun 1, 2, 3, tuba
Einzugsmarsch Zigeunerbaron - basun 1, 2 og 3
An der schönen blauen Donau - basun 1, 2, basbasun, tuba
Konzertpolka - basun, samt basun 1 og 2 - fra forskellige udgaver, skal afklares nærmere, hvad der skal spilles
Drømmebilleder - basbasun og tuba
Pizzicato - basun 1, 2, basbasun

(Valse lente og Radetzky-Marsch - afventer)

Vær opmærksom på, at stemmerne nogle gange ligger i samme "node" (= fil) og nogle gang er adskilte.

Der kan stadig forekomme ændringer i / tilføjelser til programmet eller til stemmerne